test banner
Klantenservice

Het team van Barrel Atelier staat graag voor je klaar!
Per e-mail: [email protected]
Per telefoon: +31 (0)38 3760185 (we zijn geopend op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur)

 

FAQ / antwoord op veel gestelde vragen:

1 Contact en openingstijden
1.1 Hoe is Barrel Atelier bereikbaar?

Het team van Barrel Atelier staat graag voor je klaar!
Per e-mail: [email protected]
Per telefoon: +31 (0)38 3760185 (Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 16.30 uur)

 

1.2 Wanneer zijn wij geopend voor bezoek?

Wil je ons komen bezoeken? Kom dan langs in onze ruime showroom en laat je verrassen door ons prachtige assortiment. 

 

Ons adres is:
Prins Mauritslaan 5
8091 AJ  WEZEP

Onze openingstijden zijn: op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 8:00 - 16:30 uur

 

2 Leveringen en afhalen
2.1 Waarom wordt mijn regenton met iets water erin geleverd?

Als het hout van een ton (of kuip) droog wordt is deze niet altijd meer waterdicht. Daarom leveren wij de regenton of kuip standaard met een klein laagje water erin.

2.2 Hoe word mijn bestelling standaard geleverd?

Je bestelling wordt standaard geleverd tot aan de deur op de begane grond. 

2.3 Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Je krijgt 1 dag voor levering een bericht dat je handgemaakte artikel geleverd gaat worden resp. klaar staat om afgehaald te worden.

 

Onze producten worden nadat de bestelling ontvangen is door vakmensen met de hand gemaakt. Wij gaan voor kwaliteit en dat kost ook tijd. Zodat u een prachtig artikel krijgt. 

 

Voor onze standaard artikelen (vaten, regentonnen, kuipen) hanteren we een levertermijn van 5 werkdagen. In het hoogseizoen (april-juni) is dit voor diverse artikelen wat langer (5-10 werkdagen). Voor onze speciale artikelen (wijnvat-meubels, lampen enz.) wordt de levertermijn in onderling overleg afgestemd.

 

 

2.4 Wanneer kan ik afhalen in Wezep?

Afhalen in Wezep kan op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 8:00 tot 16:30 uur. Indien je online besteld hebt, krijg je de dag voordat je kunt afhalen een bericht gestuurd. 

 

Ons afhaal adres is:
Prins Mauritslaan 5
8091 AJ  WEZEP

2.5 Wat als ik bij levering niet thuis ben?

Je krijgt 1 dag voor levering een bericht dat er geleverd gaat worden. Als bij aflevering niemand thuis blijkt te zijn en er zijn geen instructies bekend om ergens anders af te leveren, dan wordt de ton of kuip bij de voordeur geplaatst en wordt de pakbon door de brievenbus gedaan.

3 Onderhoud regenton of kuip
3.1 Hoe voorkom ik dat mijn regenton / kuip buiten gaat verkleuren?

Hout is een prachtig product en werkt altijd. Door warmte, vocht of droogte gaat hout krimpen of uitzetten. En door UV straling zal (onbehandeld hout) verkleuren. Of beter gezegd vergrijzen. 

Als je dit wil voorkomen, dan kun je de ton of kuip voordat je deze buiten zet van een beitslaag voorzien. Hiervoor verkopen wij o.a. een mooie duurzame transparante beits. De ton dient afhankelijk van waar deze staat 1 of meerdere malen per jaar gebeitst te worden.

3.2 Hoe voorkom ik dat mijn regenton gaat lekken?

Als het hout van een ton (of kuip) droog wordt is deze niet altijd meer waterdicht. Daarom leveren wij de regenton of kuip ook altijd met een laagje water erin.

 

Is de ton niet meer waterdicht: vul de ton dan eerst met een laag water. Het hout zet dan uit en de ton wordt vanzelf weer waterdicht. Dit kan een paar dagen duren. Blijft de ton lekken, gooi er dan een paar handen fijn zaagsel of turf in om de naden op te vullen.

3.3 Wat doe ik in de winter met het water in mijn regenton?

In de winter adviseren wij om de ton leeg te laten stromen tot het niveau van de tapkraan of als u als u dat wenst om de ton helemaal leeg te maken. Dit om schade door strenge vorst te voorkomen.

3.4 Hoe zorg ik ervoor dat ik lang plezier heb van mijn regenton?

Voor het behoud van uw regenton adviseren wij deze op een verhoging te plaatsen, zodat de lucht er onderdoor kan. Wij leveren hiervoor standaard eiken onderzetters.

Tevens voorkomt dit dat de regenton of kuip vlekken veroorzaakt op uw terras.

 

3.5 Waarom zit er een wijn- of whisky residu in mijn ton?

De houten regenton is een recycled product. Er heeft voordat deze regenton werd vele jaren wijn of whisky in gelegen. Dit trekt deels in het hout. Wij leveren een regenton of kuip altijd met een laagje water om uitdrogen te voorkomen. Het water vermengt zich met het hout en dan lijkt het op wijn of whisky residu. Dit is overigens volledig onschadelijk. u kunt het water gewoon gebruiken voor uw tuin. De wijn of whisky geur verdwijnt na verloop van tijd. 

4 Garantie
4.1 Welke garantie mag ik verwachten op mijn artikel?

Wanneer je een bestelling plaatst bij Barrel Atelier mag je ervan uit dat het product in goede staat verkeert en bij normaal gebruik naar behoren functioneert. Barrel Atelier hanteert een garantietermijn van 1 jaar, welke ingaat op de datum van aankoop.

Wat houdt de garantie in:

• je krijgt garantie op het door jou bestelde product van 1 jaar;
• het betreffende product is aangeschaft bij Barrel Atelier;
• de garantie gaat in vanaf de datum van aankoop;
• afhankelijk van het artikel heb je het recht op vervanging, kosteloze reparatie of terugbetaling;
• retourkosten van het betreffende product neemt Barrel Atelier voor haar rekening;
• deze garantie geldt naast en onverminderd de wettelijke rechten die je als consument al hebt.

 

4.2 Wat valt niet onder onze garantie?

Wanneer garantie NIET van toepassing is:

• de slijtage aan het product als normaal kan worden beschouwd;
• er aanpassingen aan het product zijn gedaan;
• schade aan het product is ontstaan door onjuist gebruik, opzet of nalatig onderhoud;
• wanneer gebreken of defecten reeds bekend zijn op het moment van aanschaf of wanneer je het product ontvangt (indien dit het geval is, dan verzoeken we je direct contact op te nemen met de klantenservice, uiterlijk binnen 14 dagen).

4.3 Als ik toch niet tevreden ben?

Mocht je ondanks onze zorg niet tevreden zijn over onze webshop, dienstverlening of is er iets mis met je bestelling die je hebt ontvangen, dan vinden wij dat héél vervelend. We stellen dan ook alles in het werk om de klacht snel en naar tevredenheid op te lossen!

Wij handelen klachten als volgt af:

  1. Natuurlijk zorgen we voor een snelle afwikkeling van je klacht. Je ontvangt binnen 2-3 werkdagen onze reactie.
  2. We vragen je geen artikelen te retourneren, alvorens je onze reactie hebt ontvangen op je klacht.
  3. We gaan na waar het precies is misgegaan en/of wat de oorzaak hiervan is.
  4. Zodra hier duidelijkheid over is nemen we contact op om samen met jou tot een oplossing te komen.
  5. Vervolgens houden we je op de hoogte van de verder te nemen stappen.


Meld je klacht per post, telefoon of e-mail (betreft het een klacht over een product, graag een foto bijvoegen), of via het contactformulier hiernaast.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Barrel Atelier bij is  aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »