test banner
Klantenservice

Het team van Barrel Atelier staat graag voor je klaar!
Per e-mail: [email protected]
Per telefoon: +31 (0)38-376 0185 (we zijn geopend op maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur)

 

FAQ / antwoord op veel gestelde vragen:

1 Corona maatregelen
1.1 Welke maatregelen gelden bij bezoek aan onze vestiging

Voor al onze bezoekers gelden de volgende maatregelen voor onze bezoekers:

    • Hou voldoende afstand (1,5 m) tot elkaar en respecteer elkaars ruimte
    • Desinfecteer je handen bij binnenkomst
    • Kom zoveel mogelijk alleen om een regenton te kopen resp. af te halen
    • Maximaal 2 bezoekers tegelijk binnen bij de balie
    • Maak voor een bezoek aan onze showroom vooraf een afspraak
2 Contact en openingstijden
2.1 Hoe is Barrel Atelier bereikbaar?

Het team van Barrel Atelier staat graag voor je klaar!
Per e-mail: [email protected]
Per telefoon: +31 (0)38 3760185 (Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur)

 

2.2 Wanneer zijn wij geopend voor bezoek?

Wil je ons komen bezoeken? Kom dan langs in onze ruime showroom en laat je verrassen door ons prachtige assortiment. 

 

Ons adres is:
Prins Mauritslaan 5
8091 AJ  WEZEP

Onze openingstijden zijn: op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 8:00 - 17:00 uur

 

3 Leveringen en afhalen
3.1 Waarom wordt mijn regenton met iets water erin geleverd?

Als het hout van een ton (of kuip) droog wordt is deze niet altijd meer waterdicht. Daarom leveren wij de regenton of kuip standaard met een klein laagje water erin.

3.2 Hoe word mijn bestelling standaard geleverd?

Je bestelling wordt standaard geleverd tot aan de deur op de begane grond. 

3.3 Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Je krijgt 1 dag voor levering een bericht dat je handgemaakte artikel geleverd gaat worden resp. klaar staat om afgehaald te worden.

 

Onze producten worden nadat de bestelling ontvangen is door vakmensen met de hand gemaakt. Wij gaan voor kwaliteit en dat kost ook tijd. Zodat u een prachtig artikel krijgt. 

 

Voor onze standaard artikelen (vaten, regentonnen, kuipen) hanteren we een levertermijn van 5 werkdagen. In het hoogseizoen (april-juni) is dit voor diverse artikelen wat langer (5-10 werkdagen). Voor onze speciale artikelen (wijnvat-meubels, lampen enz.) wordt de levertermijn in onderling overleg afgestemd.

 

 

3.4 Wanneer kan ik afhalen in Wezep?

Afhalen in Wezep kan op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 10:30 tot 16:30 uur. Indien je online besteld hebt, krijg je de dag voordat je kunt afhalen een bericht gestuurd. 

 

Ons afhaal adres is:
Prins Mauritslaan 5
8091 AJ  WEZEP

3.5 Wat als ik bij levering niet thuis ben?

Je krijgt 1 dag voor levering een bericht dat er geleverd gaat worden. Als bij aflevering niemand thuis blijkt te zijn en er zijn geen instructies bekend om ergens anders af te leveren, dan wordt de ton of kuip bij de voordeur geplaatst en wordt de pakbon door de brievenbus gedaan.

4 Onderhoud regenton of kuip
4.1 Hoe monteer ik een regenton vulautomaat

Waarom monteer je een regenton vulautomaat?

Een houten regenton schaf je meestal aan om een duurzame bijdrage te leveren aan het klimaat. En om water op te vangen om bijvoorbeeld de tuin in droge periode van gratis regenwater te voorzien. De  vulautomaat zorgt ervoor dat het regenwater altijd in de regenton komt . En als deze vol is dat het overtollige water wordt afgevoerd via de regenpijp. Simpel en effectief.

 

Waaruit bestaat een vulautomaat?

Een vulautomaat bestaat uit 2 delen:

  • Regenwater opvangdeel wat om de regenpijp gaat
  • Verbindingspijpje voor aansluiting op de regenton

 

Wat heb je nodig:

  • Vulautomaat
  • Handzaag (bij voorkeur geen ijzerzaag)
  • Meetlint + potlood/stift
  • Stukje schuurpapier fijne korrel
  • Harde PVC lijm
  • Siliconen KIT

 

Hoe monteer je de vulautomaat?

 Stap1. Meet de afstand

Zorg ervoor dat de regenton op de juiste hoogte en waterpas staat. Meet daarna de afstand tot aan de grond vanaf het midden van het gat voor de vulautomaat aan de achterzijde van de regenton.

Stap2. Markeer de hoogte

Markeer de regenpijp op de bij stap 1 gemeten afstand gerekend van de grond. Markeer de regenpijp vervolgens 6 cm boven en 6 cm onder de markering.

Stap3. Zaag een stuk uit de regenpijp

Zet de regenton even aan de kant om er goed bij te komen. Zaag op de regenpijp op de onderste en bovenste markering door met de handzaag. Met een handzaag maak je een mooie rechte zaagsnede.

Stap4. Plaats de vulautomaat

Plaats de vulautomaat tussen beide uiteinden van de regenpijp. Normaal gesproken is er voldoende ruimte om deze te plaatsen. Doe eerst de vulautomaat om de bovenkant om de regenpijp en laat deze daarna zakken over de onderzijde van de regenpijp.  Je kunt eventueel ook de beugels van de regenpijp tijdelijk losmaken als je er niet makkelijk bij kunt.

Let op: lijm de vulautomaat nog niet vast!

Stap5. Verbind de regenton

Plaats de regenton op de juiste positie. Koppel deze met het verbindingspijpje aan de regenpijp.

Stap6. afmonteren vulautomaat

Controleer of alles goed past en pas eventueel aan. Demonteer nu alle aansluitingen en schuur alle onderdelen licht.  Lijm de onderdelen vervolgens met harde PVC lijn en zet deze in elkaar. Tenslotte dicht je het gat aan de achterzijde van de regenton waar de verbindingspijp in zit dicht met siliconen kit.

 

4.2 Hoe voorkom ik dat mijn regenton gaat lekken?

Als het hout van een ton (of kuip) droog wordt is deze niet altijd meer waterdicht. Daarom leveren wij de regenton of kuip ook altijd met een laagje water erin.

 

Is de ton niet meer waterdicht: vul de ton dan eerst met een laag water. Het hout zet dan uit en de ton wordt vanzelf weer waterdicht. Dit kan een paar dagen duren. Blijft de ton lekken, gooi er dan een paar handen fijn zaagsel of turf in om de naden op te vullen.

4.3 Hoe zorg ik ervoor dat ik lang plezier heb van mijn regenton?

Voor het behoud van uw regenton adviseren wij deze op een verhoging te plaatsen, zodat de lucht er onderdoor kan. Wij leveren hiervoor standaard eiken onderzetters.

Tevens voorkomt dit dat de regenton of kuip vlekken veroorzaakt op uw terras.

 

4.4 Waarom zit er een wijn- of whisky residu in mijn ton?

De houten regenton is een recycled product. Er heeft voordat deze regenton werd vele jaren wijn of whisky in gelegen. Dit trekt deels in het hout. Wij leveren een regenton of kuip altijd met een laagje water om uitdrogen te voorkomen. Het water vermengt zich met het hout en dan lijkt het op wijn of whisky residu. Dit is overigens volledig onschadelijk. u kunt het water gewoon gebruiken voor uw tuin. De wijn of whisky geur verdwijnt na verloop van tijd. 

4.5 Hoe voorkom ik dat mijn regenton / kuip buiten gaat verkleuren?

Hout is een prachtig product en werkt altijd. Door warmte, vocht of droogte gaat hout krimpen of uitzetten. En door UV straling zal (onbehandeld hout) verkleuren. Of beter gezegd vergrijzen. 

Als je dit wil voorkomen, dan kun je de ton of kuip voordat je deze buiten zet van een beitslaag voorzien. Hiervoor verkopen wij o.a. een mooie duurzame transparante beits. De ton dient afhankelijk van waar deze staat 1 of meerdere malen per jaar gebeitst te worden.

4.6 Wat doe ik in de winter met het water in mijn regenton?

Wij adviseren om de houten regenton in onze doorgaans milde winters tot minimaal onder het niveau van de tapkraan leeg te maken. Bij strenge vorst is het goed om voor zekerheid te gaan en al het water uit de ton te laten. Dus afkoppelen, omkeren en leeg laten lopen. 

 

Zet daarna de regenton weer terug. Eventueel op zijn kop om er zeker van te zijn dat er geen water meer inloopt. Zo kun je nog lang genieten van deze prachtige houten regenton.

4.7 Hoe verhelp ik een defect aan de gietijzeren pomp?

Speciaal voor het verhelpen van een defect aan een gietijzeren pomp op onze regenton, hebben we een filmpje gemaakt:

5 Garantie
5.1 Welke garantie mag ik verwachten op mijn artikel?

Wanneer je een bestelling plaatst bij Barrel Atelier mag je ervan uit dat het product in goede staat verkeert en bij normaal gebruik naar behoren functioneert. Barrel Atelier hanteert een garantietermijn van 1 jaar, welke ingaat op de datum van aankoop.

Wat houdt de garantie in:

• je krijgt garantie op het door jou bestelde product van 1 jaar;
• het betreffende product is aangeschaft bij Barrel Atelier;
• de garantie gaat in vanaf de datum van aankoop;
• afhankelijk van het artikel heb je het recht op vervanging, kosteloze reparatie of terugbetaling;
• retourkosten van het betreffende product neemt Barrel Atelier voor haar rekening;
• deze garantie geldt naast en onverminderd de wettelijke rechten die je als consument al hebt.

 

5.2 Wat valt niet onder onze garantie?

Wanneer garantie NIET van toepassing is:

• de slijtage aan het product als normaal kan worden beschouwd;
• er aanpassingen aan het product zijn gedaan;
• schade aan het product is ontstaan door onjuist gebruik, opzet of nalatig onderhoud;
• wanneer gebreken of defecten reeds bekend zijn op het moment van aanschaf of wanneer je het product ontvangt (indien dit het geval is, dan verzoeken we je direct contact op te nemen met de klantenservice, uiterlijk binnen 14 dagen).

5.3 Als ik toch niet tevreden ben?

Mocht je ondanks onze zorg niet tevreden zijn over onze webshop, dienstverlening of is er iets mis met je bestelling die je hebt ontvangen, dan vinden wij dat héél vervelend. We stellen dan ook alles in het werk om de klacht snel en naar tevredenheid op te lossen!

Wij handelen klachten als volgt af:

  1. Natuurlijk zorgen we voor een snelle afwikkeling van je klacht. Je ontvangt binnen 2-3 werkdagen onze reactie.
  2. We vragen je geen artikelen te retourneren, alvorens je onze reactie hebt ontvangen op je klacht.
  3. We gaan na waar het precies is misgegaan en/of wat de oorzaak hiervan is.
  4. Zodra hier duidelijkheid over is nemen we contact op om samen met jou tot een oplossing te komen.
  5. Vervolgens houden we je op de hoogte van de verder te nemen stappen.


Meld je klacht per post, telefoon of e-mail (betreft het een klacht over een product, graag een foto bijvoegen), of via het contactformulier hiernaast.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Barrel Atelier bij is  aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »